Stresszkezelés NLP-vel - mesterfokon

A konfliktusok után eszembe jutott még a stressz, mert az is egy olyan tényező az életünkben, ahol van mit javítani. A felsőfokont nem gondoltam komolyan a címben, az csak a figyelemfelkeltés miatt van ott. A stressz fogalmát pedig csöppet sem tudományosan úgy tudnám meghatározni, hogy valami nagyon idegesítő dolog. Ha csak kicsit idegesítő, az is stressz, de az nem komoly. Persze sok kicsi sokra megy, úgyhogy ezeket sem árt szemmel tartani.

Ha stresszt akarsz magadnak, akkor gondoskodj néhány megfelelő stresszokozó tényezőről. Például ilyen tényező az, ha arra gondolok, a vizsgán majd egy szót sem tudok kibökni, és aztán arra, mit mondok majd itthon. És elképzelem, mit csinálok majd utána, ha már megbuktam. Vagy stressztényező az is, hogy lejárt bérlettel utazom. Meg ha beázik a cipőm, hülye a szomszédom, vagy hullik a hajam.

Nos, vannak akik ilyenkor is remekül érzik a bőrükben magukat, és a többiek elszörnyedése láttán is csak jót nevetnek magukban (igazuk van), és vannak akik emiatt nagyon rosszul érzik magukat. Folyton rossz dolgokra gondolnak, és emiatt szétszórtak, nem tudnak másra figyelni, levertek, depisek, meg gorombák és türelmetlenek. Nem túl kellemes társaság egy stresszes ember. A stresszt lehet kezelni, vagyis enyhíteni, pl. alvással, relaxációval, úszással, játékkal, zenével vagy filmekkel, illóolajokkal és teákkal, esetleg szex-szel. És még sok mással. Ezek jó módszerek, mert eleve kellemesek.

Ez a stressz kezelése tehát, ami szerintem annyira jó, hogy én akkor is szoktam kezelni, amikor nincs is.

Ha már nagyon mérgesek vagyunk, akkor persze játszhatunk valami jó kis lövős játékkal, és a fotelban kellemesen ellazulva gyilkolhatjuk halomra játékostársainkat, akik szintén ellazultan hevernek valahol máshol a saját foteljükben. És akkor van, aki még cigizik, vagy iszik is, hát, a stresszt oldja is meg nem is, inkább válasszuk a kellemesebb és hasznosabb módszereket.

De hosszú távon nem árt megszabadulni ezektől.

Na most két megoldás van erre:
1. megváltoztatod a stressztényezőt
2. elfogadod a stressztényezőt

Mindkettőre remek NLP gyakorlatok vannak, pl. ott a Sütty, vagy a Varázshely, az Erőforrások gyűjtése az Életfonalon, és még egy csomó másik. Képzeld el, hogy fel van írva receptre néhány gyakorlat, amit csak megfelelően fel kell tölteni tartalommal és megcsinálni. Olyan ez, mint egy problémamegoldó gépezet. Az egyik oldalon betolod a problémát, a másik oldalon kijön a megoldás. Talán csak részleges, de akkor megint be lehet tolni. És ami a legfontosabb, hogy ezzel nem stresszt kezeled, hanem annak az okát. Ha nagyon hozzánk nőtt egy-egy stressztényező (pl. dohányzás), akkor nem mindig könnyű tőle megválni. Vannak speciálian erre készített gyakorlatok is az NLP-ben.

Ezek nagyon izgalmas dolgok! Ha érdekel, olvass utána, de jobban jársz, ha inkább Te is elmész egy bevezetőre!

Megosztás

Hozzászólás

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><p><br><img><table><tr><th><td><tbody><theader><sub><sup>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről

A képen látható karaktereket kell begépelni. (ellenőrzés hang használatával)
A képen látható karaktereket kell megadni. Ha olvashatatlan, akkor egy üres beküldéssel lehet új képet kérni. Nem betűérzékeny.