Életmód
Szöveg

100 NAP A KARCSÚSÁGÉRT

3 Modul 61 Lecke None

A tanfolyamról

A karcsúságról

Miért legyünk karcsúk?

Egyszer huzamosabb időt töltöttem egy konferencián az első emeleti lift előtt. A liftajtó időről-időre kinyílt, és kisétált rajta – egy kövér ember. Ekkor jöttem rá, hogy a túlsúlyos emberek élete a szó szoros értelmében milyen  nehéz . A soványak egyikének sem jutott volna eszébe a lift felé kerülni, hisz egy rövid lépcsősoron egyszerűen felszaladhatott az előadóteremhez. Ám a túlsúlyosoknak az a húsz lépcső kisebbfajta hegyi túrával ért fel.

A tényleg kövér ember élete ördögi kör: minél súlyosabb, annál nehezebben mozog, tehát könnyen tovább hízik. Ha emiatt még bűntudatot is érez, és egy kis csokival vigasztalja magát, nem javul a helyzet. Van, aki el is bújik, nem mer uszodába, sportpályára járni, mert szégyelli az alakját. Ez sem mozdítja kifejezetten elő a lefogyást.

Szerencsére a kör meg is fordítható: ahogyan fokozatosan visszanyered az irányításodat a tested felett, csökken a súlyod, ettől először észrevétlenül, majd egyre nyilvánvalóbban könnyebbé válik a mozgás, nem beszélve a jó érzésekről, amelyek szinte szárnyakat adnak.

Nem sorolnám fel, hányfajta egészségügyi problémán segít a lefogyás, mert valószínűleg úgyis tudod. Ha ebben a pillanatban nem vagy karcsú, hasznos figyelembe venni azt a sok egyéb előnyt is, amelytől eddig megfosztottad magad. Miért ne érdemelnéd meg a könnyűséget? Vagy hogy jó véleménnyel légy a testedről? És miért sok év múlva, miért ne most? Be kell ismerned magadnak: immár eljött az idő, hogy elnyerhesd méltó alakodat.

A fogyókúráról

Ma már szinte közhelynek számít, hogy a legtöbb fogyókúra hosszú távon nem válik be. Még ha sikerül is gyorsan leadnunk a kilókat, a súly a kúra után hajlamos alattomosan visszakúszni. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy a fogyókúra csupán táplálkozási kérdésként kezeli a túlsúlyt, nem veszi figyelembe a kövérség érzelmi és viselkedésbeli okait. Noha testalkatunkban az étkezés nyilvánvalóan fontos tényező, mások hasonlóan jelentősek lehetnek. A fogyókúra ezenkívül gyakran ugyanazt az étrendet ajánlja mindenkinek, nem véve figyelembe az egyéni különbségeket. Ráadásul, mivel általában igen nagy önmegtartóztatást igényel, kevesen tudják hosszú ideig tartani.

Ez a program nem fogyókúra. Noha az étkezési szokásaid célszerű átalakítása valószínűleg a te lefogyásodban is szerepet fog játszani, nem szükséges kínozni magadat és megvonni a szádtól a táplálékot.

 

Ha sohasem voltál karcsú

Vajon lehetséges-e későbbi életkorban testalkatot váltani? Ha nem lenne az, akkor cingár emberek nem tudnának egyszercsak elhízni. És igen, találkozhatunk olyanokkal is, akik, noha korábban mindig dagik voltak, fogják magukat és lefogynak. A leggyakoribb spontán karcsúsodás kamaszkorban történik, és mindenféle életkorban előfordul.

Ha egész életedben duci, netán kifejezetten kövér voltál, valószínűleg még fontosabb lesz feltárni az érzelmi összefüggéseket és a rejtett célokat. Ezenkívül szükséges lesz megalkotni a karcsú önmagad egyre hihetőbbé váló képét. Bizonyos új viselkedések előtt is állsz; olyasmik előtt, amelyek csak karcsú emberekkel fordulnak elő, és amelyek neked eddig ismeretlenek voltak.

„De hát én egyszerűen ilyen vagyok.” – mondják erre egyesek. „Ilyen az alkatom.” Nos, a csontszerkezet valóban adott, de a rajta lévő szövet mennyisége módosítható. A túlsúlyos családokban gyakran hasonló érzelmi minták futnak, amelyekből kiléphetünk. Szerencsére az élőlények nagyon is képesek alakulni, tanulni, fejlődni. A kígyó talán nem tudja levedleni a régi bőrét? A húsvéti nyusziban is hittél valaha, most pedig (remélem) már nem. Viszont adhatsz magadnak ajándékot, mégpedig nem csak húsvétra: elérheted az ideális testsúlyodat, és végre jól érezheted magad a bőrödben.

A mindennapi életben annyiszor azonosulunk külsőségekkel. Azt hisszük, a szokásaink vagyunk, vagy az a pillanatnyi test, amit a tükörben látunk. Most engedheted a lényed mélyebb esszenciáját megnyilvánulni.

 

A hormonok egyensúlya

Na és mi a helyzet hormonzavar esetén? Hmmm…. Vajon mitől „zavarodtak össze” azok a hormonok? Talán a lépcsőházban rávetette magát a „betegség” az illetőre? Szerintem leghasznosabb úgy felfogni, hogy a hormonok a szervezetünk dinamikus folyamatainak részei, és végső soron a mi uralmunk alatt állnak. Ha huzamosabb ideig nem megfelelően folyatjuk magunkban az érzelmeket, netalán az életmódunk kirívóan egészségtelen, megbomolhat a szervezetünk egyensúlya. Ennek az elsőre kellemetlennek tűnő oldala az, hogy felelősséget kell vállalnunk magunkért. Nem lökhetjük oda a testünket az orvosnak, mint holmi lyukas nadrágot, hogy akkor legyen szíves megfoltozni, addig mi a váróban olvasgatjuk a magazinokat, köszönjük szépen. A csodálatos oldala pedig az, hogy ha némi munka árán is, de visszanyerhetjük az irányítást az egészségünk felett!

Talán azt hiszed, hogy csak a levegőbe beszélek, pedig nagyon is személyes tapasztalat alapján írom ezt. Jónéhány évvel ezelőtt különféle egészségügyi panaszok oka után kutatva egyre romló pajzsmirigy-túlműködést diagnosztizáltak nálam. Egy idő után már egyáltalán nem volt kimutatható TSH (a pajzsmirigyet működésre ingerlő hormon) a véremben. A nyugati orvostudomány a műtétet, illetve az élethosszig tartó gyógyszerszedést tudta ajánlani. Két évbe telt, amíg alternatív gyógymódokkal, életmódváltással, és elsősorban a belső hozzáállásom átalakításával sikerült visszabillentenem a hormonjaimat. Nem ment olyan gyorsan, mint bekapni egy gyógyszert, és szükség volt hozzá némi kísérletezésre. Ám az érzés, amikor először kaptam újra negatív leletet a kezembe, megérte!

A túlsúlyt okozó „hormonzavarban” az imént vázolt állapotnak nagyjából az ellentéte, a pajzsmirigy alulműködése a ludas. Ha netán ilyet állapítottak volna meg nálad, érdemes elgondolkodnod: ha én le tudtam lassítani a rendszeremet, te miért ne pörgethetnéd fel a tiédet?

Tudom, a hormonok belső irányítása sokaknak túlságosan ezoterikus elképzelés. Nos, az egészségi állapotunk valóban több tényező függvénye. Ha ezek közül azokra koncentrálunk, amelyekre  van  befolyásunk, például az érzelmeinkre, a viselkedésünkre, jelentős változást idézhetünk elő magunkban. Szerencsére, ha befizettél erre a tanfolyamra, legalábbis lehetségesnek tartod, hogy képes vagy befolyásolni az egészségedet. Amennyiben mégsem, legfeljebb kellemesen meglepődsz… A legbiztonságosabb olyan orvos rendszeres ellenőrzése mellett végezni az itt leírt gyakorlatokat, akinek a világképe megengedi a belső változást. Így a szervezeted helyreállásával harmóniában, fokozatosan csökkentheti a gyógyszeredet.

A tanfolyamról

Hogyan működik ez a program

Ez a tanfolyam egyszerre több oldalról veszi célba a túlsúlyt. Kissé úgy, mint amikor egy nagy, mozdíthatatlannak látszó fatönköt akarunk kiásni a talajból. Eleinte nem tudjuk, mi rejlik a föld alatt; minden irányból próbálkozunk. Ahogy haladunk lefelé, lassan kiderül, hogy ezt a mi fatönkünket sok, kisebb gyökér tartja-e körben, vagy egy-két fő gyökeret kell elvágnunk, és kidől az egész. Neked is haladás közben fog megvilágosodni, melyek a lényeges pontok és melyek csak kiegészítők vagy egyáltalán nem fontosak. Nem tudhatod előre, hogy a különféle gyakorlatok kereszttüzébe került túlsúly mikor inog meg, és válik könnyen eltávolíthatóvá.

Mivel sok oldalt fogunk figyelembe venni, valószínűleg lesznek a programban meglepő dolgok is. Olyanok, amelyektől égnek áll a hajad; hogy juthatott valakinek eszébe ekkora butaság. A különös gyakorlatok egy része azért lesz érthetetlen, mert nem illik rád, ezeket nyugodtan át is lépheted. Az is előfordulhat azonban, hogy éppen a furcsa feladatok valamelyikében rejlik a kulcs. A nagy berzenkedés gyakran annak a jele, hogy van dolgod az illető témával. Talán rejlik ott valami, amit eddig nem akartál magadnak beismerni. Az is lehet, hogy nem, mindenesetre tartsd nyitva ezt a lehetőséget.

 

A hét szempont

Különösen ha már hosszabb ideje próbálsz lefogyni, az itt következő szempontok egy része már ismerős lehet. Talán táplálkozási szakértő vagy, netán orvos és rengeteg tudással rendelkezel ezekről a témákról. Még akkor is, amikor egy témakört már alaposan körüljártál, engedd meg magadnak, hogy itt és most segítsen neked egy-egy, bármilyen egyszerű feladat. Azt nézd, hogy mit tudsz felhasználni belőle; aknázd ki a gyakorlatok adta lehetőségeket.

1. Énkép – egyre ellenállhatatlanabbul megjelenítjük a karcsú önmagunkat.

2. Étkezés – megszabadulunk néhány mumustól; kifinomítjuk az érzékelésünket.

3. A belső út – a karcsúság különféle mélylélektani aspektusai.

4. Mozgás – elindulunk; csakis jó kedvvel.

5. Jutalom – a gyomrot szabadon hagyó kellemes élmények.

6. Könnyűség – további testi, lelki, életmódbeli tényezők, melyekkel megszabadulhatsz a súlyoktól.

7. Segítők – erők és emberek, akik a szövetségeseiddé válnak.

 

Időbeosztás

Tőled függ, hogy mennyi idő alatt végzed el a programot. Itt azt feltételezzük, hogy egy feladatra két napot szánsz, ami, ha mindegyikkel érdemben foglalkozol, igencsak húzós iram. Amennyiben így jársz el, száz nap alatt leszel meg egy ciklussal. Ha nagyon buzog benned az erő, egyes feladatokat talán már egy nap alatt megoldasz. Ez roppant dicséretes, ezzel együtt hasznos aludnod rá egyet, majd újra elgondolkodnod rajta – ezért is csak kétnaponta válik elérhetővé a következő feladat.

Ha minden feladattal egy hétig foglalkozol, akkor a ciklus egy évig fog tartani. Ez is teljesen rendben van. És persze beoszthatod az energiádat egyénileg is; szánhatsz minden feladatra annyi időt, amennyihez kedved van. A ciklus végén pedig újrakezdheted az egészet, minden egyes, már elvégzett feladatra visszatérve és még jobban elmélyítve. Akármilyen rendszer mellett döntesz, érdemes következetesen betartani és végigvinni.

Amikor egy feladatot nem szükséges elvégezned, hiszen már tökéletesen teljesíted, választhatsz: büszkén hátradőlsz, megdicséred magad és pihensz, visszatérsz egy régi, még nem teljesített feladatra, vagy kitalálsz helyette magadnak valami egyéni fejlődési lehetőséget.

 

Van-e időd magadra?

Mikor Kolozsváron, a nagy egyetemista városban laktam, a kulturális programokon általában elég kevesen lézengtek. „Nincs pénzük a diákoknak!” – hangzott a tetszetős magyarázat. Sosem értettem, ilyen körülmények között miként fordulhat elő, hogy közben a kocsmában egy tűt sem lehet leejteni a földre. Arra vajon miből telik a szegény ágrólszakadt diákoknak?

Azt sejtem, az idővel kissé hasonlóképpen bánunk, mint a pénzzel. Az átlagos magyarországi lakosnak nincs ideje önfejlesztésre, de valahogy mégis megoldja, hogy napi három órát bambuljon a tévé előtt. Nincs is tévém – mondod. Nekem sincs, és Facebookom sem, mégis, ha jól magunkba nézünk, a legtöbben találunk valami olyan tevékenységet, ami elhabzsolja az energiát a lényeges dolgok elől. Ez alól az egyik kiút, ha munka helyett szórakozásnak fogjuk fel az előrevivő dolgokat. Kísérletezésnek, izgalmas utazásnak a belső tájakra, ahol időről-időre fantasztikus dolgokat fedezünk fel magunkról, meg általában arról, hogy miként működnek az emberek. Ha már úgyis eldöntötted, hogy karcsú akarsz lenni, akár élvezheted, játékként is felfoghatod ezt a folyamatot.

 

Meglovagolni a változás hullámait

Fogyókúránál előfordul, hogy az illető szépen halad, majd egyszercsak elszörnyedve veszi észre, hogy egy kilót hízott. „Na, ez sem működik!” – gondolja, és abbahagyja az egészet. Pedig az eredmény görbéje ritkán emelkedik exponenciálisan felfelé a grafikonon. A hullámzás bizonyos mértékig természetes – pont akkor kell ráerősíteni, amikor egy kis átmeneti süppedést észlelsz. Általában, ha a mérleg bűvölése helyett a belső eredményekre koncentrálsz, könnyebb dolgod lesz.

A következő száz napban előtted álló feladatok az egyszerűség kedvéért úgy adják elő, mintha a változás egyenes vonalú lenne. Megcsinálod ezt meg ezt, és utána minden más lesz. Nos, a változás néha ilyen, máskor meg inkább körkörös formát ölt. Csinálod, figyeled, visszajelzést kapsz, alakítasz rajta. Nem biztos, hogy hajszálpontosan úgy fog működni neked, ahogy itt olvasod. Nyugodtan bízhatsz a saját megérzésedben, hozzátehetsz a gyakorlatokhoz vagy egy kicsit módosíthatsz rajtuk, hogy tényleg beváljanak a te esetedben. Tudatos feszülés helyett sokszor inkább a finomabb csalogatás válik be. Ha kitartasz, előbb-utóbb megtalálod a karcsúságod kulcsát.

A transzokról

A feladatok mellett időről-időre találsz egy révületet kiváltó hangfelvételt is. Ezeket a felvételeket csakis otthon, nyugodt körülmények között hallgasd . Csukd be az ajtót, kérd meg a családtagjaidat, hogy az adott időre hagyjanak békén, kapcsold ki a telefonodat 1 , ha kell, sötétítsd el a szobát, stb. A kialakuló transz lehet enyhe, olyan, mintha csak behunyt szemmel hallgatnál egy szöveget. Az is előfordulhat, hogy mélyebbre merülsz, és nem emlékszel, hogy mi történt. Mind a kettő teljesen normális, az idő előrehaladtával valószínűleg azt veszed észre, hogy gyakrabban jutsz mélyebb tudatállapotba. Mivel az ismétlés növeli a sugallatok hatékonyságát, akárhányszor lejátszhatod a felvételeket, akár naponta is. Többnyire érdemes kényelembe helyezkedni és engedni a kialakuló révületet. Néha érdekes lehet állva meghallgatni a szöveget, szándékosan ébren maradva, és megfigyelni mind az egyes nyelvi mintákat, mind az egybeszövődésüket.

A felvételekben egyszerre több hang is megszólal. Ez (a tudatos elmét túlterhelve) elősegíti a transz kialakulását és erősíti a hatást. A sugallatok a révületen, a befelé forduló, ellazult állapoton kívül a karcsúság egy bizonyos oldalára vonatkoznak. Ezen kívül előfordulnak bennük az egészségre, a kiegyensúlyozottságra, a belső harmóniára, a tudattalan erőforrásaid beindítására, a céljaid elérésére vonatkozó szuggesztiók is. Nyugodtan hátradőlhetsz, és engedheted, hogy hassanak. Kellemes pihenést!

1 Érdemes tényleg kikapcsolni, nem csupán elnémítani, ezzel is csökkentve a sokak tudatállapotára ható sugárzást.

Tartalom

KEDVEZMÉNNYEL!
51 Lecke

Fejezetek

50 fejezet, 100 nap, 7 fontos életterület. A cél a karcsúság, vagy az ideális testsúly.

Bevezető

Pár szó a karcsúságról, a fogyókúráról, a hormonok egyensúlyáról, és arról, hogy működik ez a program.

1. Indulás

Kitűzzük a célt, megnézzük az erőforrásokat és hogy miként tudjuk beépíteni ezt a programot az életünkbe.

2. A leendő önmagad

Énkép 1. Téma: - A tervrajz, - A belső kép, - A külső kép, - Segítség a jövőből.

3. Dolce vita

Étkezés 2. Téma: - Mennyit eszünk? - A fehér szörny - Miben van cukor? - A felezési idő - Természetesen édes

4. Rejtett célok

Belső út 1. Téma: - A tudattalan titkai - Kapcsolatfelvétel - A szándék közlése - Magasabb célok - Ha nem érkezik válasz- Új utak

5. A mozgás öröme

Mozgás 1. Téma: - Régi élvezetek - Újra elindulni - Még áramvonalasabban

6. Az érzékek ajándéka

Jutalom 1. Téma: - A jutalmazásról - Érzéki élmény - Szokás

7. Ruhaszelektálás

Könnyűség 1. Téma: - Az anyag bűvölete - A külső rétegek karcsúsítása

8. Te

Segítők 1. Téma: - A hozzád legközelebb álló személy - Pozitív fogalmazás - A belső barát

9. A jövő hangja

Énkép 2. Téma: - A jövendő én képe - A jövendő én hangja - A karcsú éned szavai - Útmutató hang

10. Önkéntelen karcsúság

Étkezés 2. Téma: - A „magától karcsú” evési stratégia - A gyomor könnyűsége - Visszajelzés és mérték - A hosszú távú jó

11. A hit

Belső út 2. Téma: A meggyőződésekről - Meggyőződésmérő - Meggyőződés-fekvőtámasz

12. Talpasok

Mozgás 2. Téma: - Mindennapi mozgásmámor - Az apostolok lován - Két kerék több, mint négy - Fel a magasba - A boldogság

13. Sikerélmény

Jutalom 2. Téma: - Az áramlás - Sikerélmény-teremtés - A saját ügyességed - Az öröm új forrása

14. Elengedni a súlyokat

Könnyűség 2. Téma: - A súlyos részek - Kiengedni - Könnyű élet

15. A régi barátok

Segítők 2. Téma: - Társasjáték - Közös kirándulás - Tapasztalt személyek - Bárki más

16. A tapintható jövő

Énkép 3. Téma: - A jövendő én képe és hangja - A karcsú éned tapintása - A karcsú éned belső érzései - Ismét külsővé válik a kép

17. Embertáp

Étkezés 3. Téma: - Műétel - A puffasztott ember - Mit lehet megenni? - Fokozatos tisztulás - Transzzsír

18. A hasi érzések

Belső út 3. Téma: - A középső ország - Az igazi éhség - Mindent a maga helyén

19. Új lehetőségek

Mozgás 3. Téma: - A vágyak beteljesülnek - Színes paletta - Tág perspektívák

20. Alkotás

Jutalom 3. Téma: - A teremtőerőd - Alkotás mint jutalom - A konyhai alkotás - Az út és a cél

21. A hörcsög

Könnyűség 3. Téma: - Mit rejt a kamra? - Útnak engedni

22. A társas tényező

Segítők 3. Téma: - A közös habzsolás - Salátorta - A teljes tisztaság - Karcsúsított együttlét

23. A jövő illata

Énkép 4. Téma: - A jövendő én újbóli felidézése - A jövendő én illata - A jövendő én íze - Minden érzékszervvel

24. Mi a szesz?

Étkezés 4. Téma: - A folyékony kenyér - Félidő

25. Bíráló hang átformálása

Belső út 4. Téma: - A belső barátok - Tartalom és forma - Én, te, ő - Kapcsolatfelvétel és köszönet - A szándék - Új hangnem - Visszajelzés - További hangok

26. Ritmus

Mozgás 4. Téma: - A ritmus varázsa - A mindennapi élet tánca

27. Tanulás

Jutalom 4. Téma: - A kíváncsi lény - A folyamatos fejlődés mámora

28. Belső könnyűség

Könnyűség 4. Téma: - Az élet nagy dolgai - Dönthetsz a könnyűség mellett - Már most

29. A hátráltató emberek

Segítők 4. Téma: - A csend hatalma - Új erőforrások

30. Erőfajták

Énkép 5. Téma: - Felidézés - Erő - Egészség

31. Könnyű álmok

Étkezés 5. Téma: - Könnyű hassal lefeküdni

32. Külső nézőpont

Belső út 5. Téma: - A katalizátor - Külső nézőpont - Tanács kívülről - A tanács fogadása

33. A víz

Mozgás 5. Téma: - A lágy habok - Örömmámorban úszni - Rendszeres úszás

34. Kellemes lustaság

Jutalom 5. Téma: - A naplopás örömei - Semmittevésfajták

35. Megbocsátás

Könnyűség 5. Téma: - Kaktusz - Az értékek - Az elengedés - Önmagadnak - A karcsúság és a megbocsátás

36. Az új barátok

Segítők 5. Téma: - A karcsú-klub - Néhányféle cimbora

37. A könnyű szépség

Énkép 6. Téma: - Előhozás - Könnyűség - Szépség - További előnyök

38. A teljes élet

Étkezés 6. Téma: - Gabonák meg babonák - Teljeskiőrlésű gabona - Le a Ku-Klux-Klánnal!

39. Mi a jó a napban?

Belső út 6. Téma: - Esti pozitív számvetés

40. Természet

Mozgás 6. Téma: - Betyár aszfalt - Ki a városból - A karcsúság természete

41. Új eszközök

Jutalom 6. Téma: - A vásárlás bűvölete - Szerzési módok - Tevékenység

42. Elengedni tetteket

Könnyűség 6. Téma: - Mi nem kell már - Útnak engedés

43. Szerető ember szemén át látni magad

Segítők 6. Téma: - Előkészület - Az illető - Átlépni - A karcsúság - Fogadni

44. A valóra váló jövő

Énkép 7. Téma: - Álomból valóság - A változó én

45. Az érzékelés további lehetőségei

Étkezés 7. Téma: - Többet tudsz, mint gondolod - A kifinomult figyelem

46. A belső bölcsesség

Belső út 7. Téma: - A benned rejlő tudás - A jó tanácsok

47. Játék

Mozgás 7. Téma: - Ki nevet a végén? - A gyermeki én - Még több játék

48. Szem-szájnak ingere

Jutalom 7. Téma: - Dzsóker - Csak úgy

49. A könnyűség további arcai

Könnyűség 7. Téma: - Az anyag útnak engedése - Könnyű cselekedetek - Könnyű karcsúsodás

50. A nagy én

Szövetségesek 7. Téma: - Én és én - Egységérzés - Az egység meg a karcsúság
KEDVEZMÉNNYEL!
3 Lecke

Bónusz

Kiegészítések a tanfolyamhoz

Powered by Thrive Apprentice
Pen
>