A kommunikáció második lépése - Mindennapi NLP - Személyiségfejlesztő tanfolyamok

A kommunikáció második lépése

Szóval, ha már tudjuk mit akarunk az életben, akkor eleve lépéselőnyben vagyunk a kommunikációban.

De ez még nem minden. A következő lépés az, hogy eldöntsünk mit akarunk a kommunikációban?

A kommunikációnak célja van, különben nem biztos, hogy előrevisz.

A legegyszerűbb példa, ha valakinek mondani akarunk valamit. Az első az legyen, hogy kitaláljuk, mit akarunk elérni ezzel.

Ha a Tót pl. salátával eteti az otthonában tartott leguánt, és arra gondol, hátha a zöldséges tud neki segíteni ebben, hogy ne kelljen mindig egy csomó pénzt kiadni a salátára, de nem gondolja rendesen végig, mit is akar, akkor talán csak annyit mond neki: “Tudja, a leguánomat salátával etetem. Nem tudna véletlenül ebben segíteni?” És akkor a zöldséges készségesen annyit mond, dehogynem, és becsomagol egy szép nagy fej salátát, amit a Tót kifizet, és hazavisz.

Ha a Tót végigondolja, hogy pontosan mit is akar, akkor rájön, hogy a zöldséges adhatna neki pl. reteklevelet is, amit úgyis csak kidobna, vagy adhatna néhány olyan dolgot, amit az emberek már nem vesznek meg, pl. barnult banán, darabokra hullott saláta, vagy hasonló.

És akkor a Tót már kifejezetten ezzel fog előállni, és nagy valószínűséggel meg is kapja, amit akar. Ez persze a legegyszerűbb példa volt, mert az életeben mindig minden sokkal összetettebb (de lehet egyszerű is, attól függ, honnan nézzük.)

A kérdés természetesen az, hogy TE szoktál-e gondolkozni, mielőtt mondasz valakinek valamit? Mindig tudod, pontosan mit akarsz? Sosem lőttél még bakot? Sosem fordult még elő, hogy az ellenkezőjét érted el, mint amit szerettél volna?

Dicsértél már meg valakit, mire az megsértődött?

Az NLP azt mondja: a kommunikáció azt jelenti, amit eredményezett.

És baromira igaza van ebben.

tibi
 

>